andra maj tvåtusenelva

vi vet alla vad det är för dag idag.
dagen med stort D.
dagen alla trollkarlar och häxor firar.
dagen voldemort dog på, fast för tretton år sedan.

och inte trodde jag att det skulle vara något som helst speciellt i skolan, men ack så fel jag hade.
Jag hade bild (fastän det borde vara förbjudet en dag som denna) och när jag gick därifrån var jag säker att allt skulle vara som vanligt och jag baras skulle ha svenska och sedan åka hem.
men nej.


denna låg helt ensamt, helt oövervakad i våran skola, och det är inte min!
av alla saker som skulle kunna ligga i ett fönster låg där en slytherinhalsduk.
och av alla dagar den kunde legat där låg den där idag.
it's a sign, severus!

inte nog med att det hade med harry potter att göra - det var en slytherinhalsduk!!
det finns ju risk att min själsfrände finns där ute någonstans, men jag har ingen aning om vem det är.

Kommentarer
Postat av: Sarah

hitta den hitta den!!!

2011-05-02 @ 22:44:42
URL: http://sarismarsipanis.blogg.se/
Postat av: klara

åh herregud, it's a sign!11!!

så himla klockrent att det är just den dagen också.

2011-05-03 @ 23:41:44
URL: http://leksaksbomb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0